CK One RED


Ysäri ja CK One, siihen kiteytyy nuoruuteni. Ykköselle tuoksuivat kaikki: tytöt, pojat, kummit ja kaimat, mutta minun hyllyyn se ei koskaan eksynyt. Tykkäsin enemmän kukkaisen naisellisesta Trèsorista. Myöhemmin hyllystäni tosin löytyi Calvin Kleinia, mutta silloinkin naisellista Eternitya ja upean pehmeän myskisen vaniljaista Truthia, joka on mielestäni edelleen yksi parhaista tuoksuista, mitä on koskaan tehty. Toki näiden jälkeen on tullut monia muitakin...

Vihdoin 37 vuoden kypsään ikään ehdittyäni ensimmäinen CK One pullo löysi tiensä luokseni. Olen tuoksujen suhteen aika kaikkiruokainen, mutta silti tuoksussa tarvitsee olla jotain, joka herättää mielenkiintoni. Alkuperäinen One on ollut mielestäni aina kiva tuoksu, mutta ei kuitenkaan ihan minua, siitä puuttuu "se jokin".


CK One Red on kukkaishedelmäinen tuoksu, joka lupaa käyttäjälleen uudenlaista raikkautta. Se lupaa olla myös provosoiva ja viettelevä. Alkutuoksussa vesimelonia ja orvokkia, sydäntuoksu koostuu kukkaisista vivahteista ja pohjalla syvyyttä tuoksuun tuovat patsuli, myski ja meripihka. 

Vesimelonihan on tunnetusti tuoksu, joka jakaa mielipiteitä. Joko siitä pidetään tai sitten sitä inhotaan. Minä pidän, jos tuoksu on onnistunut. Yksinään vesimelonilta tuoksuvat tuotteet ovat kuitenkin mielestäni tylsiä. Yksinään se ei ole riittävä kannattelemaan tuoksua pitkälle. 

Aluksi vahviten tuoksuu vesimeloni. Sen tuoksu on niin vahva, että en ainakaan itse erottanut mitään kukkaisvivahteita aluksi, ehdin jo hetken miettiä, että jaah, onpas tylsä tuoksu. Sitten tapahtui jotain odottamatonta. Kymmenisen minuuttia iholla oltuaan tuoksu muuttuu täysin. Siitä tulee erittäin maskuliinisen myskinen, tämä viehätti minua. Ehkä pieni miehekkyys on sitä tuoksun lupaamaa provosoivuutta. Vaikka tuoksu on her, voisin suositella tätä yhtä hyvin miehellekin. Maskuliinisuutta tuovat omaan nenään voimakkaat myski ja patsuli. Minulle tämä on hedelmäisen puinen tuoksu, jossa on vain aavistus kukkaisuutta. Kesto iholla viitisen tuntia.


Yllätin itsenikin pitämällä tästä tosi paljon. Ihastus ei syttynyt kuitenkaan heti vaan pikku hiljaa. Jos CK One -tuoksut eivät ole tähän mennessä sytyttäneet, suosittelen, että käyt nuuhkaisemassa tätä, voit yllättyä kuten minäkin.

Tuoksun pullo on perinteinen CK One -lasipullo. Modernia ilmettä antaa punainen logo, jossa c-kirjaimen kaariosaa on hauskasti häivytetty. Tuoksu tulee myyntiin elokuussa.

Löytyykö teiltä tuoksumuistoja Calvin Kleinista?

Suositushinnat:

CK One Red for Her 50ml, 36,10€
CK One Red for Her 100ml, 51,00€ 

Tuoksunäyte saatu maahantuojalta.




  1. Yhdeksänkymmentäluku oli minullakin Eternityn juhlaa. Äiti osti sen mulle Lontoosta, kun sitä ei vielä saanut Suomesta, ja myöhemmin ostin aina lisää. Tuoksu oli yllättävän vahva, kaikki tiesivät, että olen tullut töihin. Sen jälkeen en ole kiinnostunut yhdestäkään Calvin Kleinista. Tosin kuvauksestasi päätellen tämä voi olla kiva kesällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se alkuperäinen Eternity on voimakas. Kevyempi Eternity Moment oli itselleni kesän 2004 hitti. :)

      Poista
  2. Eternity oli suosikkituoksuni vajaa kymmenen vuotta sitten. Vieläkin pidän siitä kovasti, mutta ei tule vain enää käytettyä kuin muutaman kerran vuodessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on myös muutamia tuoksuja, joita käytän tosiaan vain pari kertaa vuodessa esim. Guccin Rush 2, siihen liittyy muistoja ja sitä on ihan suihkauttaa toisinaan, en varmaan ikinä kyllästy siihen. :)

      Poista
  3. Tunnustan, että minullakin joskus nuoruudessa kului pari putelia One-tuoksua :) Be taisi olla toinen suosikkini. Nykyään en kyllä edellä mainituille lämpenisi (edes nostalgia mielessä). Tresoria muistan myöskin tuohon aikaan ulkomaanmatkalta hankkineeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistaakseni diggailin aikoinaan enemmän tuosta Beesta, vaikka en sitä koskaan ostanutkaan. Tresoria hamstrasin itse usein laivalta 90-luvulla. :)

      Poista
  4. Täytyy käydä elokuussa nuuhkimassa tuota. Mä olen puoli pulloa sitä alkuperäistä käyttänyt (ystäväni kyllästyi siihen ja antoi minulle) ja sitten jonkun vuoden kesäversiota meni iso pullollinen. Tykkäsin kyllä. Tuota voisin kyllä harkita. Pitää testata omalle iholle toki ensin muutaman kerran :) Onneks on Stockan kempparipuoli työmatkan varrella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa on jäänyt jotenkin ne kesäversiot ihan väliin. Shockia on pitänyt tuoksutella monesti, koska useat sitä kehuvat, mutta kaupassa ollessa aina unohdan.

      Poista
  5. Mä tuoksuttelin tätä muistaakseni Hollannissa, mutta ei jäänyt mitenkään mieleen. CK:n tuoksut on muutenkin vähän "meh", ne on kaikki jotenkin liian saippuaisia tai liian... Ne ei vaan jää mun mieleen. Downtowniin oon nyt jälkijunassa vähäsen ihastunut, ja Forbidden Euphoria on oma suosikkini CK:lta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, CK:n tuoksut varmaan yrittää olla samaa kuin vaatteet (simppeleitä). Euphoria Blossomia tunnustan käyttäneeni kaksi pulloa, ihastuin siihen aikoinaan täysin. Normi Euphoria oli mulle liian täyteläinen, tuota Forbiddenia en ole nuuhkinut.

      Poista
  6. Täytyykin tuoksuttaa tätä. Mä tykkään kyllä vesimelonista, jos se tosiaan on hyvä ja aidon tuoksuinen. Mä en oo ikinä välittänyt CK:n tuoksuista, toisin kuin mieheni, sen kaikki tuoksut on ollut CK:a. Ostin sille just synttärilahjaksi CK:n Encounter Fresh-lahjapakkauksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä REDista on muuten miesten versiokin... Siitä on tulossa myöhemmin blogiin juttua, mutta voin sanoa, että se on aivan ihana! (mies koukuttui siihen heti ja on yleensä aika ronkeli)

      Poista
  7. Mulla oli One, ei niinkään siksi että olisin siitä pitänyt, vaan koska kaikilla muillakin. Kuulostaa, että tämä voisi olla mieluisampi kuin se alkuperäinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, vähän kuin itsellä Leviksen 501, ei todellakaan paras valinta mun kropalle, mutta kun kaikilla muillakin... ;)

      Poista
  8. Yksi parhaimmista hajuvesista on CK Shock <3 Olen aivan rakastunut siihen ja olenki jo saanut käytettyä sitä melkein koko pullon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh, nyt mun alkoi tehdä mieli sitä! Monet kehuvat sitä... ilmeisesti ei suotta. ;)

      Poista
  9. Kyllä löytyy tuoksumuistoja CKOnesta, niitä samoja kuin sulla. Eli sitä käytti lähes kaikki. Oli ilmeisen tehokas mainoskampanja kun yksi tuoksu sai niin paljon käyttäjiä. Aika oli mitä ilmeisemmin otollinen tuollaiselle unisex-jutulle. Täytyy sanoa vielä että tuo uutuus kuullostaa niin hyvältä, että sitä pitää päästä nuuhkimaan heti kun vain on mahdollista - julkaisupäivää odotellessa siis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä loistavasti toteutettu mainoskampanja, ihan kuin Eternityssa...

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives