Vichy Idèalia Skin Sleep


#wakeupbeautiful

Monet meistä elävät hektistä elämää ja varsinkin yöunet jäävät lyhyiksi. Itselläni olisi aikaa nukkua, mutta silti unen saanti on vaikeaa ja uni usein pätkittäistä. Olenkin huomannut, että niillä kunnon yöunilla on isoin vaikutus ihon kuntoon. Unen aikana solujen uusiutuminen tapahtuu maksimiteholla ja mikroverenkierto vilkastuu, samalla iho alkaa kuoriutua kuolleista ihosoluista. Joten eipä ihme, miksi iho näyttää aamulla heti herättyä niin heleältä.


Sain jo keväällä testattavakseni toukokuussa ilmestyneen Vichyn Idèalia Skin Sleep -yövoiteen, jonka koostumukseen on valittu kuusi ainesosaa, jotka edesauttavat ja tukevat ihon työskentelyä yönaikana. Tuotteen tuoksussa yhdistyvät vihreä tee ja jasmiini, joiden kevyt tuoksu rauhoittaa aistit unta varten.

Uuden tuotteen ulkomuoto jatkaa tutulla Idèalia-linjalla: pinkkiä ja hopeaa. Kansi on jännä, sillä se on peilimäinen. Ilmeisesti tässä on ajateltu sitä, että voiteen voi levittää peilin avulla kasvoille, vaikka suoraan sängyssä juuri ennen nukkumaan menoa. Pakkauksessa tulevat ohjeet rauhoittavaan hierontaan, joka rentouttaa unta varten. Yksi asia ihmetytti, ainakaan testiin saamani purkin mukana ei tullut spaattelia, millä ottaa voidetta purkista. Mikä on kyllä minun mielestäni pieni miinus tämän hintaluokan tuotteessa. Vaikka sormet olisivat puhtaat, on spaatteli ehdottomasti se hygienisempi vaihtoehto, jos tuote on pakattu purkkiin.


Voide on suloisen vaaleanpunaista. Koostumus on pehmeää, hivenen geelimäistä, kun sitä hieroo kevyesti sormenpäillä ihoon, se muuttuu sametinpehmeäksi voiteeksi. Todellä jännittävä raikkaan keveä, mutta silti kosteuttava koostumus. Vaikuttavina aineina on käytetty LHA:ta salisyylihapon johdannaista, joka kuorii iho hellävaraisesti. B3-vitamiinia, joka vahvistaa ihoa. Aprikoosin siemenöljyä joka pehmentää. Kofeiini raikastaa ja virkistää. Hyaluronihappo kosteuttaa ja glysyrritsiinihappoa joka rauhoittaa ihoa.


Voide sopii myös herkälle iholle. Olen itse pitänyt tästä voiteesta. Se ei ole liian paksua, tuoksu on aivan ihana, jasmiini-fani kiittää. Aamulla iho tuntuu mukavan joustavalta, sävy on tasainen ja pinta hehkuva. Joten kaikki yövoiteelta odottamani toiveet toteutuvat. Mutta se spaatteli... pakettiin ja äkkiä! (jos ei itselläni sitten ollut viallinen pakkaus, josta se puuttui) Hintaa Vichy Idèalia Skin Sleep -voiteella on 34,50 euroa.

Käytättekö yövoiteita, mikä on suosikkinne?

Voide lehdistönäyte.




  1. Jotenkin tuo nimi vetoaa muhun näin niinkun unen rakastajana! :D

    VastaaPoista
  2. Hmmm... aika mielenkiintoinen tuote, sillä nukun monet yöni parin tunnin pätkissä ja kyllä ne huonot unet näkyvät naamasta. En oikeastaan koskaan käytä erillistä yövoidetta. Sekoittelen iltaisin oman ihon kaipaaman voidekoktailin milloin mistäkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voidekoktail ei ole musta yhtään huono juttu, kunhan jotain laittaa. :D

      Poista
  3. Tuo on totta, mitä tulee nukkumiseen ja ihon kuntoon. Kyllä valvotut ja huonosti nukutut yöt näkyvät kasvoilla ja eteenkin kun ikää tulee. Hieno, että jopa rasvoissa tuo otetaan huomioon. Ihana on se fiilis kun on saanut hyvin nukuttua yön.
    Käytän edelleen vain seerumia öisin, mutta talven tullessa on syytä muuttaa rutiineja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä näkyy vielä paremmin, mitä enemmän tulee ikää. Ei sitä nuorena niin huomannut. ;)

      Tää on tosi kevyt koostumukselta ja luulen, että pitäisit tästä.

      Poista
  4. Vichyn voiteista olen kyllä kaikista tykännyt, miniputkilo on odottamassa tästäkin vielä. Luulen, että minäkin tulen tykkäämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen Vichyltä käyttänyt lähinnä näitä Idèalia sarjan tuotteita ja olen kyllä pitänyt. Pitäisi varmaan perehtyä sarjaan enemmänkin. :)

      Poista
  5. Päiväunet on ihan paras ihon kaunistaja minulla:) Yöksi levitän kuitenkin tehoaineitten päälle Filorgan hyaluronihappoa sisältävää kosteusvoidetta. Vichyn tuotteista olen kyllä aina tykännyt, kun olen niitä ostanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vichy on kyllä jännä merkki, harvoin siitä lukee mitään sellaista, että joku ei olisi tykännyt. Simppeleitä kivalle tuoksuvia tuotteita ja aika tehokkaitakin. :)

      Poista
  6. Melko tuoreena äitinä voisin tahtoa tämän vaikka joululahjaksi. Miinusta tosin jos spaatteli puuttuu. Onneksi mulla on jemmassa muutama joita voin hyödyntää jos sitä tosiaan ei purnukan kanssa tule.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmetytti kyllä tuo spaattelin puuttuminen ja vielä oli sinettikin pahvipakkauksessa tullessa paikoillaan. Tosin paketin hierontaohjeissakin voidetta otetaan sormin, joka antaisi olettaa, että spaatteli ei kuulu mukaan, joka on itsestä tosi kummaa.

      Poista
  7. Täähän ois täydellinen voide mulle! Mä nukun kanssa aivan liian vähän ja tottakai pienen pojan äitinä, unet ovat erittäin katkonaiset... mä oon huomaavinani että olen saanut hirveesti juonteita silmänalusilleni! :( varmaan juuri tämän takia kun ei saa tarpeeksi unta , ei jaksa syödä mitenkään superterveellisesti yms... Mä voisin kyllä ottaa tällaisen myös testiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sä todellakin olisit tän tarpeessa. Se on jännä miten huonot yöunet voi vaikuttaa noin paljon kasvoihin...

      Poista
    2. Heh, pyysin anoppia sitten diilaamaan mulle apteekista tällasen (hän siis työskentelee apteekissa) Jee , en malta odottaa että pääsen kokeilemaan tätä!

      Poista
  8. Oijoi, spaattelin puuttuminen on harmillista :( Vichy on jäänyt vähän etäiseksi, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta! Aurinkotuotteita olen käyttänyt ja sitä pullotettua lähdevettä :)

    Mun suosikki yövoide on Diego Dalla Palman 24-hour active cream, josta kyllä kuuluu kiitos sinulle :) Täältä siitä alunperin luin ja kiinnostuin. Sopii herkkisiholleni hyvin! Sitä on jo toinen purkki menossa :D Toinen budjettisuosikki on sitten Himalaya Herbalsin Intensive Moisturizing Cream, vahvoista ennakkoluuloista huolimatta sekin toimii ihollani ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen käyttänyt lähinnä Vichyltä tätä Idealia-sarjaa.

      DDP:n voide on ihanaa, nyt äkkiä tuli ikävä sen tuoksua! :D

      Poista
  9. Mulla oli tästä se minisample. Tykkäsin, koska tuoksui luksukselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä on kyllä mielettömän hyvä tuoksu! :)

      Poista
  10. Mulla on ollut tätä purkillinen. <3 Oon kyllä pitänyt siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva Fani kuulla, että on muitakin tykkääjiä. :)

      Poista
  11. Vichyn tuotteet ovat ihan parhaita! Oma suosikki vaihtelee, tällä hetkellä Biotherm käytössä öisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biothermin tuotteet on myös ihania, se niiden uusi naamion tyylinen yövoide, ihanaa!

      Poista
  12. Puhas Loodus Hunaja-yövoide tällä hetkellä käytössä. Hintaa oli laivalla muistaakseni vajaa 5 euroa. Hyvin toimii ja sopii korppukuivalle ha herkälle 30+-iholleni :)

    VastaaPoista
  13. Vichyn tuotteista pidän kovasti. Tämä Idelia tuoksuu ihanalle ja vaaleanpunainen voide vetoaa. Spaatteli uupuu yllättävän monista..

    Olen juuri testaillut Vichy sarjan aikuisemmalle iholle tarkoitettuja tuotteita, ovat ihania myös.

    Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli itsellä eka tän tason hintavoide, että spaattelia ei ollut. Sellaisissa 10€:n tuotteissa ymmärrän puutteen. ;)

      Ihanaa viikonloppua Tiia! <3

      Poista
  14. Vichyn voiteet on ihania, mutta ne on aina aiheuttanu mulle kirvelyä. Tosin lääkäri totesi mulla rosacean (johon en ihan heti ite usko), joten se voi vaikuttaa asiaan. Vichyllä on se ihana geeliyövoide tai joku semmonen, josta tykkäsin ihan superisti ku siitä näytteen testasin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, jännä kuulla ja aika hauska tietää toi yhteys, mikä sitä kirvelyä saattaa aiheuttaa. Eipä olisi heti tullut mieleen.

      Poista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives