Kikka kolmonen eli pari kauneusaiheista vinkkiä


En ole pitänyt itseäni koskaan ihmisenä, jolla olisi muille ihmisille tarjottavana vinkkejä tai kikkoja helpottamaan arkea. Muutenkin kosmetiikkabloggaajien ehdoton vielä (tämä asia pitää korjata!) kruunaamaton niksikuningatar on elämää smykkinä blogin Liisa. Liisan ansiosta minulla on nykyään hyvin pienellä rahalla toteutettu valaistus kylppärissä, jossa on oikeasti hyvä valo meikata jopa talvella. 

Kirjoittelin viimeisimmässä aamun ihonhoitorutiini -postauksessani siitä, miten usein ne kaikista suurimmat suosikkituotteet, jotka ovat joka päivä käytössä jäävät toisinaan täällä blogissa hieman sivuun, koska olen niin innostunut kertomaan teille testaamistani uutuuksista. Siitä mieleeni juolahti, että itseasiassa joka päiväisessä elämässäni on melkein päivittäin käytössä pari juttua, joista kuultuanne, tekin voisitte ehkä hyötyä. Joten ajattelin, että miksipä en niistä täällä vinkkaisi.


Ensimmäinen vinkkini koskee siveltimien pesua. Kyllä, olen jossain asioissa todella nuuka ja tämä on yksi niistä asioista, johon en vain näe tarpeelliseksi pistää rahaa, jos saman lopputuloksen tai jopa paremman saa edullisesti. Olen kokeillut siveltimien pesuun Marseille-saippuaa, se toimii ok, olen kokeillut myös huomattavasti kalliimpia Beautyblenderin puhdistajia sekä nestemäistä, että saippuaa. Myös Ecotoolsin neste on ollut käytössä. Pakko myöntää, että kaikki edellä mainitut ovat lentäneet kaapin perukoille parin kokeilun jälkeen ja olen palannut siihen vanhaan parin euron hintaiseen tuotteeseen, jolla olen pessyt siveltimeni  parinkymmenen vuoden ajan, nimittäin Kreikkalaiseen oliiviöljysaippuaan. Valmistajia on monia, mutta kokemukseni mukaan kaikki kaikki toimivat yhtä hyvin, vaikka itse suosin aina käsintehtyjä saippuoita. En tiedä mikä nimenomaan oliiviöljyssä on, mutta se irrottaa tehokkaammin ja paremmin lian siveltimestä ja meikkisienistä kuin mikään muu. Esim. Beautyblenderin nestemäinen sekä saippua -putsari ovat naurettavan huonoja verrattuna parin euron saippuapalaan. Jokainen toki saa laittaa rahansa ihan mihin haluaa, vaikka siihen melkein 20 euroa maksavaan puhdistajaan, mutta oliiviöljysaippuan ansiosta omista Beautyblendereissäni ei ole yhtään pinttymää, lisäksi puhdistus tapahtuu mielestäni paljon vähemmällä vaivalla kuin noilla kalliimmilla tuotteilla. Tämä on asia, jossa pihistän.

Toinen vinkki sitten koskee purkissa olevia voiteita ja naamioita. Kyllä, en edelleenkään voi sietää, että voiteita pakataan purkkiin, mutta tämä on kuulemma se tapa, mistä varsinkin keskieurooppalaiset tykkäävät ja tämän vuoksi mekin täällä pohjoisessakin purkeista "kärsitään". Luulen, että suomalaiset haluaisivat kaikki voiteensa pumppupulloissa. ^_^ Tosiasia on kuitenkin se, että monet lempivoiteistani ja osa naamioista on pakattuna purkkeihin, halusin tai en. Itse en halua sormia purkissa uittaa, joten sitä varten olen keräillyt vuosien aikana melkoisen kokoelman purkkien mukana tulleita spaatteleita. En heitä niitä koskaan menemään ja siihen on syy. Minulla on aina peilikaapissa pienessä shottilasissa jonkun verran spaatteleita. Täten ne ovat kivasti esillä ja aina helposti käden ulottuvissa. Olen usein iltaisin väsynyt ja minulla on kiire nukkumaan, enkä enää millään siinä vaiheessa haluaisi alkaa putsaamaan spaattelia käytön jälkeen. Tiedän, todella pieni juttu, mutta väsyneenä jotenkin viimeinen homma, mitä jaksaisi alkaa tekemään. Joten ei hätää, kun spaatteleita on monta, heitän aina käytetyn spaattelin likaisten meikkisiveltimien kanssa samaan laatikkoon ja pesen ne kaikki sitten samalla kertaa kerran viikossa. 


Sana on vapaa, kertokaahan paras niksinne!



  1. Hyviä vinkkejä. Itsekin liputan marseillesaippuan nimeen ja erityisesti oliiviöljypohjaisten aitojen saippuoiden. Spaatteleiden käyttö on mulla kausittaista, välillä innostun niistä mutta useimmiten käytän kynnen päällipuolta, toki kädet ovat siinä vaiheessa aina puhtaat. Jos joku muu hoitaisi mulle aina puhtaat spaattelit peilikaappiin, käyttäisin ilomielin niitä:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aina niin lyhyet kynnet, ettei onnistu. :D Jos olis niitä paperivartisia topsyja niin niitäkin vois käyttää tohon. Itse ajattelen kuitenkin niin, että hyvä uudelleen kierrättää käyttöön noita muovisia.

      Poista
  2. En ostaisi kovin kalliita puhdistusaineita siveltimille, koska pesen siveltimet yleensä ihan vain suihkugeelillä tai shampoolla. Oliviisaippua voisi olla varmaan hellävaraisempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koen, että oliivisaippua on tosi hellävarainen, mulla ei esim. 20 vuoteen ole hajonnut yhtään sivellintä, ei edes halpoja. Silti tulee tosi puhdasta jälkeä aina. :)

      Poista
  3. Kiitos siveltimien pesuvinkistä, laitoin heti tyttärellekin tietoa tästä. Minulla ei taida ollaan mitään neuvoja antaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sähän annat blogissasi hyviä todella kekseliäitä askarteluvinkkejä miltein päivittäin! <3

      Poista
  4. Hei kiitos vinkeistä! Tollanen oliviiöljysaippua pitää ehdottomasti ostaa testiin heti seuraavalla kauppareissulla. Mä koin sen bb:n oman palasaippuan ihan hyväksi tuotteeksi, mutta en todellakaan halua maksaa sellaista summaa yhdestä saippuasta, joten toi vinkki tule oikeesti tosi tarpeeseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se saippua on tosiaan ihan ok, mutta kun parempaa jälkeä saa kuitenkin 2€:n palalla niin... :D

      Poista
  5. Hyviä kikkoja! Mä käytän kynsiäni spaatteleina niin että otan tuolla päällispuolella voidetta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kynnet on hyvät jos on kädet pesty, mutta mä pidän vain sormen päähän ulottuvia kynsiä niin pakko käyttää spaattelia. :D

      Poista
  6. Minäkään en ostaisi mitään kalliita sivellinpesuaineita. Käytän halpisvauvasaippuaa sivellinten pesuun. Oliiviöljysaippuavinkin olen jo aiemmin rekisteröinyt sulta korvan taa:) Hyvä idea:)
    Spaattelit on mulla kipossa peilikaapissa, mutta onnistun aina tönäsemään ne sieltä alas pitkin lavuaaria;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mulla on peilikaapissa ainakin alimmalla hyllyllä reunus joka estää hyvin tuon, että toi tipahtaisi lavuaariin. Ylemmäksi en uskaltaisi pistää. :D

      Poista
  7. Nämä saippuat on uskomattomia ja sama Turkissa. Kun pesi Turkissa sen miltei viikon oliiviöljysaippualla, niin ai että iho voi hyvin. <3 Loistovinkki. <3 Ihanaa päivää Jonna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieshän meillä käyttää vain philosophyn suihkugeeliä tai oliiviöljysaippuaa ihon pesuun. :D

      Ihanaa päivää Tiia. <3

      Poista
  8. Kiitos hyvistä vinkeistä! Tuota saippuaa täytyykin ostaa. Mulla olikin hakusessa sivellinputsari, koska en myöskään halua maksaa siitä kauheasti. Mukavaa torstai-iltaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliiviöljysaippua on ihan parasta. <3 Mukavaa to-iltaa Johanna sinnekin. :)

      Poista
  9. Mä käytän siveltimien pesuun sitä kissa-marseillea, ja se toimii ainakin mulla :D Aion kyllä mielenkiinnosta ostaa oliiviöljysaippuan seuraavaksi, nyt kun vihdoin ja viimein vuosia sitten ostamani marseillesaippua alkaa osoittaa loppumisen merkkejä :D Mulla on se BB:n saippua ja se on toki tehokas, mutta auts, aika hintava myös.

    Mun niksi on käyttää lusikkaa naamioiden levittämiseen :D Sillä kuperalla puolella saa hyvin naamiot kasvoille sekä se samalla kivasti virkistää ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marseille ja nää oliiviöljysaippuat kestää pienen ikuisuuden... Hyvä toi lusikkakikka, täytyy kokeilla! ^_^

      Poista
  10. Tulipas tosi hyvä mieli tästä jutusta, kiitos! <3 Täytyy nyt kaivaa yksi shottilasi tuolta kiertoon menevien tavaroiden laatikosta. :D Lisää niksejä! ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä löytänyt sun blogista muitakin tosi hyviä vinkkejä, mutta tuo kylpyhuoneen valaistus on sellainen, josta saan nauttia joka päivä. :) Jos leipoo niin shottilasilla muuten just mukavan kokoisia pieniä pöyreitä pikkuleipiä, joten yksi kannattaa säästää sitäkin varten, jos on leipomisesta innostunut. :D

      Poista
  11. Kiitos, nappaan seuraavaksi oliiviöljysaippuan siveltimille, loistoidea! Mun suosikkiniksi on käyttää kulmakarvojen sutimiseen vanhaa hammasharjaa ja hiuslakkaa, kyllä muuten pysyy paikoillaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, se on vaan äärettömän tehokasta. Mä käytin kanssa kulmakarvoihin hiuslakkaa, mutta sitten aloin saamaan siitä kulmakarvojen alle finnejä. :o Oli pakko lopettaa, nykyään mun on varottava hiuksiin suihkuttaessakin kasvojen ihoa, jos vähänkään osuu niin takuulla on epäpuhtauksia osuneella alueella seuraavana päivänä. En tiedä kuivattaako se mun ihon niin vai mikä siinä on. :/

      Poista
  12. Täältä löytyy myös yksi saippuapihi. Bronner'silla tai melkein millä vain halpissaippuallakin tulee hyvää jälkeä. :)

    VastaaPoista
  13. Hyvä saippuavinkki, kiitos Jonna. Täytyykin tämä seuraavalla Kreikan reissulla pitää mielessä. Ah Kreikka - oltaispas nyt siellä ;-)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun on pakko myöntää, että raahaan sieltä aina järjettömän määrän saippuaa, että se on jopa naurettavaa, vaikka saahan puhdasta oliiviöljysaippuaa täältäkin, mutta se ei ole ihan sama kuitenkaan. :D No älä muuta sanoa! <3

      Poista
  14. Haha hauska juttu, sillä mullakin on peilikaapissa pari tuollaista shottilasia pieniä juttuja, kuten pinsettejä varten :D

    VastaaPoista

The kindest word in all the world is the unkind word, unsaid. ~Author Unknown

Designed by FlexyCreatives